SCHOOLBROCHURE 22-23
1ste GRAAD
2de GRAAD
3de GRAAD

www.talent-is.be
BROCHURE 1ste GRAAD
Zoeker keuzepakketten
 
 

Internationalisering

Campus Annuntiata goes international again

Het Erasmus+ project ECO-LOGICAL?  A pursuit for sustainability in clothing, food and waste werd goedgekeurd. Onze school fungeert als coördinator  en zal in de komende twee jaar samenwerken met een Spaanse,  Griekse, Bulgaarse en Estse school.

Suomalaiset lumitervehdykset

2 van onze GOK-leerkrachten volgen deze week een taalconsortium in Finland.

In een internationale groep van 43 leerkrachten : 37 Vlamingen, 3 collega's uit Macedonië, 2 leerkrachten uit Roemeniê en 1 leerkracht uit Estland worden Katrien De Leeuw en Tine Gruson ondergedompeld in het Finse schoolsysteem.

Kwaliteit, efficiëntie, gelijkheid en internationalisering zijn key words, gebaseerd op het principe van levenslang leren en gratis onderwijs.

Exchange Namur Veurne

4Stw komt in contact met een school uit Namen. Ze maakten een vlog over zichzelf in het Frans. De leerlingen uit Namen deden dit in het Nederlands. Daarna kunnen ze via etwinning feedback geven op elkaars vlog. 
 

Jobshadowing

Vanuit de werkgroep ‘internationalisering’ en in samenwerking met de vakgroepen Moderne Vreemde Talen is Anja Vanlerberghe, leerkracht Engels, op  8-9-10 november op jobshadowing geweest in de Sagrada Familia de Urgel, een middelbare school in Sevilla.

Een aantal leerlingen uit verschillend richtingen en klassen en hun begeleiders ontvingen twee kwaliteitslabels voor hun deelname aan het Erasmus+-project INCLUation, dat vorig schooljaar afgesloten werd. INCLUation was een samenwerking met scholen uit Portugal, Spanje en Griekenland en had als voornaamste doelstelling: het maken van inclusieve lessen en activiteiten.

EPOS-kwaliteitslabel voor het afgelopen project INCLUation: from ex- to INCLUsive educATION

Het afgesloten Erasmus+ project INCLUation heeft een heel goede score (81%) gekregen van de nationale jury en campus Annuntiata kreeg nu officieel het EPOS kwaliteitslabel. Doel van INCLUation was: bewustmaking van inclusie en het creëren van lessen die voor alle leerlingen geschikt zijn. Het project was een samenwerking met een Spaanse, een  Griekse en een Portugese school. 

Erasmus+ project INCLUation

Het Erasmus+ project INCLUation eindigt officieel op 30 april 2021. De belangrijkste resultaten zijn gebundeld in twee e-books. Het eerste gaat over innovating learning methods en schetst een beeld van hoe de verschillende partnerscholen ernaar streven inclusief onderwijs aan te bieden. Het tweede, good practices, is een bundel met een outline voor de voornaamste activiteiten die tijdens het project uitgeprobeerd werden. 

 

My typical week during pandemic times

In januari en februari 2021  nemen de leerlingen van 3 handel-talen deel aan een Europees eTwinning project. ‘My typical week during pandemic times’ is een internationaal project waaraan nog 3 scholen uit Frankrijk, Polen en Turkije aan deelnemen. De bedoeling is dat de leerlingen vlot communiceren met elkaar in het Engels, hierbij maken ze handig gebruiken van allerlei digitale tools. Ook al staan er geen buitenlandse reizen op het programma dit jaar, toch blijven deze leerlingen in contact met andere Europese leerlingen!