Zoals je kan zien op de foto's hadden de leerlingen vandaag een workshop in een Grieks computerlokaal. Deze workshop verliep onder leiding van onze leerkrachten. De   leerlingen  maakten een  app die gebruikt kan worden in scholen om meer informatie (en tips) te geven aan leerlingen over: asperger, autisme, dyscalculie, dyslexie, ADHD. 

Naast deze app werden er ook posters gemaakt om uit te hangen op school. Op de posters kunnen we tips vinden over de omgang met mensen met asperger, autisme... 

De derde workshop was een workshop over de religies van de vier deelnemende landen. Wat zijn de verschillen, wat zijn de gelijkenissen en hoe ziet onze ideale godsdienst er uit. 

Op het einde van de lesdag kwam een man ons uitleggen hoe het voelt om op te groeien met een beperking. Hij liet ons nadenken over volgende vragen: Hoe kunnen we de maatschappij verbeteren op vlak van inclusie? Wat kunnen we op school doen voor mensen met speciale noden? Wat doen jullie nu al op school om inclusief onderwijs aan te bieden? 

Ook vandaag willen we ons verslag eindigen met een citaat van één van de sprekers. Hij gaf ons een voorbeeld uit zijn leven. Wanneer hij in Barcelona wil gaan wandelen kan dit perfect, de voetpaden zijn er zeer goed. In Barcelona heeft hij geen beperking. Maar wanneer hij in Athene wil wandelen, heeft hij een beperking omdat de straten niet toegankelijk zijn voor mensen in een rolstoel. 

De man in de rolstoel deed ons nadenken: 'Een beperking heeft niets te maken met HOE je bent, het heeft te maken met WAAR je bent.'